GittiGidiyor Trafiğini Kim Aldı?

Temmuz Similarweb rakamları açıklandı. Gittigidiyor’un kapanması ile kaybedilen trafik rakiplerine dağıldı. En yüksek payı 11,7 milyon ziyaret ve %38’e denk gelen trafk artışı ile Amazon almış görünüyor. Sonrasında Trendyol ve Hepsiburada 6 milyon artış ile peşinden geliyorlar. Amazon bu artış ile trafik sıralamasında 3. sıraya yükselmiş görünüyor.

Rusya’nın en büyük pazaryeri Ozon.ru Türkiye pazarına giriyor.

Pazaryeri rekabetine Rusya’nın en büyük pazaryeri de katılacağı haberi pazarda hala potansiyel olduğunu gösteriyor.

Amazon, iRobot’u $1.7 milyara satın alıyor.

Acaba neden aldı? Evinizim metrakaresini ölçüp nasıl bir dataya sahip olacak? Nasıl bir davranışı ölçümleyecek veya nasıl bir teknolojiye çevirme beklentisi var göreceğiz.

Şirketler arasında yapılan satın alma anlaşmasına göre Amazon, iRobot’u satın alabilmek için hisse başına $61 ödeyecek. Geçtiğimiz dönemlerde pek çok büyük satın alma hamlesi ile karşımıza çıkan Amazon, iRobot ile birlikte gerçekleştirdiği büyük satın almalara bir yenisini daha ekliyor. Robot süpürge konseptinin mucidi konumunda olan iRobot markası, yaklaşık 3 yıldır aktif olarak ülkemizde de hizmet veriyor. Daha önce de iRobot Roomba Amazon’un en çok satan robot elektrikli süpürgelerinden biriydi. Amazon, kendi markalı ürünlerinin platformuna yerleştirilmesi konusunda Avrupa Komisyonu ile bir mücadele içinde. iRobot’un satın alınması bu mücadeleni nasıl etkileyeceğini zaman gösterecek. LINK

Trendyol ve Türk Hava Yolları yeni bir işbirliğine imza attı.

Buna göre, havayolu şirketinin yolcu sadakat programı Miles&Smiles’a üye olan müşteriler, biriktirdikleri milleri Trendyol hediye çeklerine dönüştürebilecek. Bu işbirliği kapsamında Miles&Smiles üyeleri artık uçuş ve kredi kartı harcamalarında kazandıkları milleri Türk Hava Yolları’nın yenilenen online alışveriş sitesi olan shopandmiles.com’da Trendyol çekine dönüştürebilecek. Trendyol CMO’su Erdem İnan ise “Bu işbirliği sayesinde Miles&Smiles yolcu programına kayıtlı Trendyol kullanıcıları, kazandıkları millerle platformumuzdan alışveriş yapma imkânına sahip olacak. Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da ürün ve hizmet çeşitliliğimizi zenginleştirerek artırmaya devam edeceğiz” dedi. LINK

Facebook yeni blog postunda, 1 Ekim’den başlayarak canlı alışveriş özelliğini kapattığını ve odağını Reels’a yoğunlaştıracağını duyurdu.

Sosyal Medya platformları teker teker alışveriş özelliklerini kapatıyorlar

Sosyal medya sitesi, kullanıcıların Facebook Live’ı canlı yayınlar açmak için kullanmaya devam edebileciğini, ancak ürün listelemesi ve ürün etiketkemesi yapamayacaklarını belirtdi. Canlı video alışverişi, bir dizi küçük deneme ve beta testinin ardından iki yıl önce Facebook’ta aktif hale gelmişdi. Canlı yayın yoluyla ürün satışı Çin’de popüler bir hizmet olsa da, Facebook bunu kendi pazarlarında başarılı bir biçimde hayata geçiremedi. Bu kararı alan tek dijital dev Facebook değil. Daha önce TikTok da, canlı e-ticaret “TikTok Shop” girişimini ABD’ye ve Avrupa’nın diğer bölgelerine etkinleştirmek planlarından vazgeçtiğini duyurdu. LINK

HBO Max’ın, önümüzdeki yıl Discovery Plus ile birlikte yeni bir uygulama ile değiştirileceği açıklandı.

Warner Bros Discovery CEO’su David Zaslav, 2023 yılının yazından itibaren hem HBO Max hem de Discovery Plus’ın yerini alacak yeni bir uygulama olacağını duyurdu. HBO Max, rekabetçi özellik setine sahip olsa da, performans ve müşteri sorunları yaşadı. Uygulama ayrıca, Euphoria ve Succession gibi popüler programları yayınlamakta zorlandı. CEO, Discovery Plus’ın daha iyi teknolojiye sahip olduğunu ve 2 uygulamnanın birlikte – HBO Max içeriği ve Discovery Plus teknolojisi ile – daha iyi bir uygulama oluşturacağını belirtti. Netflix çok zor bir yıl geçirirken, yeni uygulamanın ve Netflix’in gelecek yıl nasıl rekabet edeceğini görmek ilginç olacak. LINK

Alibaba, geçen hafta 1’ci mali çeyrek için beklentileri aşan mali kazanç bildirdikten sonra, hisse senetlerinin fiyatları yükselişe geçti.

Çinli e-ticaret devinin ABD borsasındaki hisseleri %6 kadar yükseldi ve haftayı %1.8 artışla kapattı. Ancak, Alibaba’nın beklentileri aşmasına rağmen, şirket halka arzından bu yana ilk kez sabit bir büyüme kaydetti. İlk çeyrekte Alibaba, Çin’de COVİD vakalarının canlanması da dahil olmak üzere bir sıra ters olaylarla karşılaştı ve bu da Şanghay gibi büyük şehirlerde sokağa çıkma kısıtlamalarına yol açtı. Bu, yılın ikinci mali çeyreğinde Çin ekonomisinin durgun olmasına sebep oldu. Ancak, şehirler Mayıs sonu ve Haziran başında karantinadan çıktıkça şirketin büyümesi de hızlanmaya başladı. Ek olarak, son zamanlar Alibaba, kendi kapsamında Taobao Deals adlı indirim platformu ve bakkal ve taze gıda hizmeti veren Taocaicai platformu için gelir ve kullanıcı sayısını artırmaya çalışıyor. Hangzhou merkezli şirket, bu yeni işletmeleri daha küçük Çin şehirlerinde daha az gelirli müşterileri çekmenin bir yolu olarak görüyor. Bu büyüme bir sonraki mali çeyrek raporlarına muhtemel olarak yansıyacaktır. LINK

0 Shares:
Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bunlar ilginizi çekebilir