Turkcell’den 2009’da ilk ayrılışımda Napa Vadisi Şaraplarının distribütörlüğünü almıştım. Tek başıma satıp dağıtmam gerekiyordu. Bu sebeple en yüksek satışı yapabileceğim yerleri hedefledim. Bebek Lucca’yı hedefledim. Sırtımda çanta girdim içeri yetkiliyi buldum, anlattım, tamam getir tadalım dediler. Ertesi gün şarapları götürdüm. Anlatmaya çalışıyorum ama dinlemiyorlar. “Biz kör tadım yaparız” dediler. Markaya bakmadan yemeklerle şarabı eşleştirmeye çalışıyorlar. Peki dedim sonra da 5 kere daha müşteri olarak gittim. 125 TL hesap geldi 50 TL bahşiş bıraktım. 100 TL hesap geldi 50 TL bahşiş bıraktım. 5. gidişimde Serkan Bey “henüz tadamadık kusura bakmayın” dedi barmen. Yahu “iş konuşmayalım şimdi eğlenmeye geldim.” dedim ama meraktan içim içimi yiyordu. En sonunda haber geldi kadehte servis edilenler listesine girmişti şaraplarım. Tek etken bahşiş olmasa da, tek etken satış yapmak için değil ilişki kurmak için yaklaşmam olmasa da, bunların desteği ve etkisi olmuştu. Satışta ısrar geçmişte kaldı. Şimdi ilişki ve güven ön planda. Siz ne düşünüyorsunuz?
— Önceki Yazı
Kaçımız müşterimizin duygularını önemsiyoruz?
Sonraki Yazı —
Başarı Denemeye Cesaret Etmektir
Bunlar ilginizi çekebilir
Hayatta kibirden kurtulmak çok önemli
- Haziran 2, 2020
2009 senesinde Turkcell’de pozisyonumun kapatıldığı söylendi. Ben ki o dağları delen çok başarılı Serkan’a bu yapılamazdı. Konunun benle…
“Eğer bugün başarılıysak 3-4 sene önce yaptığımız şeylerden dolayıdır”
- Eylül 22, 2020
Jeff Bezos “Eğer bugün başarılıysak 3-4 sene önce yaptığımız şeylerden dolayıdır” diyor. Hiç bir başarı 1-2 senede oluşmuyor.…
O Kadar Sarımsağı O Kadar Şekeri Bana Koysan Ben de Tatlı Olurum
- Nisan 18, 2020
2003 yılında Garanti’de çalışırken Trabzon’un önde gelen tüccar’larından birisini ziyaret ettik. Görüşme sonrası bizi yemeğe davet etti. Biz…
Jeff Bezos 1999’da e-ticaret başarısının sırlarını anlattı
- Ağustos 29, 2020
Jeff Bezos 1999’da e-ticaret başarının sırlarını anlatmış. Bu hala geçerli. – Ürün çeşitliliği, – kullanım kolaylığı, – düşük…
BBVA Digital Dönüşüm için Genel Müdür değişikliğine gitti. Dünya nereye gidiyor?
- Nisan 17, 2019
Merhaba, Ayakta kalmak için digital dönüşüm gerekliliğini anlamayan firmalar hisse değerlerini düşmesine hazır olmalılar. Bu konuda aksiyon alan…
E-ticaret’te başarılı olmak için birkaç şeyi doğru yapmalısınız
- Ağustos 26, 2020
E-ticaret’te başarılı olmak için bir kaç şeyi doğru yapmalısınız. Jeff Bezos’a göre en ucuz fiyat, ürün çeşitliliği ve…